2 Zpřístupnění
funkce eHistorie - odesílání oprav vozidel na web
3 Nastavení
odesílání zakázek do eHistorie konkrétnímu zákazníkovi
4 Jak
to funguje při uzavření zakázky…
5 Jak
odeslat do eHistorie již uzavřenou zakázku
6 Jak
jednorázově odeslat do eHistorie všechny dosavadní zakázky na konkrétního
zákazníka
7 Jak
zákazníkovi pozastavit nebo opět obnovit odesílání zakázek do historie vozidel
8 Záznamy
o úspěšném či neúspěšném odeslání každé zakázky do historie
9 Zobrazování
končící platnosti technických prohlídek a emisí
ServisW.exe verze 106.1302.11 z 20.02.2013 nebo vyšší
MoDaStr.exe verze 2.0.1614 z 5.02.2013 nebo vyšší
TeasComm.exe verze 1.1302.9 z 19.02.2013 nebo vyšší
Comm_000.exe verze 40.0.528 z 18.02.2013 nebo vyšší
Jedná se o příplatkovou funkci. Kontaktujte firmu TEAS, která Vám po vyřešení obchodní stránky funkci eHistorie vzdáleně zpřístupní.
1. Zeptejte se zákazníka, zda již nemá zřízeno odesílání do eHistorie v jiném servisu používajícím systém Caris. Pokud ano, je nanejvýš vhodné, aby ve Vašem autoservisu byla použita stejná přihlašovací emailová adresa jako v tom předchozím. Bude-li použita jiná, pak se bude muset zákazník na web přihlašovat zvlášť, aby viděl zakázky provedené v tomto servisu a zvlášť, aby viděl zakázky provedené v jiném servisu. Pokud si zákazník není jistý, dejte mu čas, aby to zjistil a přihlašovací adresu Vám sdělil dodatečně. Následující kroky pak můžete provést kdykoli potom, uzavřené zakázky lze na web odeslat i zpětně.
2.
Na kartě zákazníka klepněte na tlačítko a v následující nabídce vyberte volbu
3.
V následujícím dialogu uveďte emailovou
adresu, pod kterou se zákazník chce přihlašovat na webové stránky www.eAutoservis.cz. Program nabídne
všechny emailové adresy uvedené na kartě zákazníka, ale můžete také napsat
adresu jinou.
4.
Klepněte na tlačítko .
V tu chvíli program odešle zákazníkovi na zadanou emailovou adresu přihlašovací
údaje pro nahlížení na historii oprav svých vozidel. Protože email
s přihlašovacími údaji generuje a odesílá automat, je možné, že u
zákazníka „spadne“ do nevyžádané pošty - upozorněte ho na to.
5. Proběhlo-li vše správně, na kartě zákazníka se objeví tlačítko, které indikuje, že tento zákazník má nastaven přístup do eHistorie. Klepnutím na tlačítko se zobrazí zákazníkova přihlašovací emailová adresa.
6.
Na kartě zákazníka klepněte na tlačítko a v následující nabídce vyberte
volbu
.
Zde můžete změnit nastavení uvedených parametrů tak, jak potřebujete:
Při uzavření zakázky na zákazníka, který má nastaveno odesílání zakázek do historie oprav vozidel, dojde k automatickému odeslání provedených operací na web www.eAutoservis.cz. Zákazník přitom musí figurovat na zakázce jako objednatel opravy. Na koncovém odběrateli nezáleží.
Poznámky:
- Na web se neodesílají operace prodejních zakázek (tj. prodej dílu přes pult), cenových nabídek a lokačních zakázek.
- Ceny jednotlivých operací se na webu zobrazují pouze u komerčních (placených) zakázek, tedy zakázek, které mají charakter „servisní“ a jsou uzavřeny jinou formou úhrady než „neplaceně“.
- U garančních zakázek se na webu zobrazuje pouze vydaný materiál, provedené pracovní operace nikoli.
V seznamu zakázek v modulu AutoServis vyhledejte požadovanou zakázku a klepněte na ni pravým tlačítkem myši. Objeví se nabídka, v níž zvolte položku „Přenést operace na zakázce do sledování historie oprav“.
1.
Na kartě zákazníka klepněte na tlačítko a v následující nabídce vyberte
volbu
.
Tuto volbu lze provést jen tehdy, pokud jste na kartu zákazníka vstoupili
z modulu AutoServis – pouze on totiž disponuje programovými nástroji pro
práci se zakázkami.
2. Program nabídne všechna vozidla, na která existuje v pracovní části nebo v archivu zakázek alespoň jedna zakázka, na které tento zákazník vystupuje jako objednatel opravy. Všechna vozidla jsou předem zaškrtnuta k odeslání, ale toto zaškrtnutí můžete kliknutím změnit a dané vozidlo tím z procesu odeslání vyloučit. Tak se můžete před odesláním ujistit, že odešlete informace jen o těch vozidlech, která skutečně patří dotyčnému zákazníkovi.
3.
Klepněte na tlačítko .
Je-li celkový počet zakázek u vybraných vozidel 50 nebo vyšší, zobrazí se následující upozornění:
Tím Vám program dává příležitost zvážit svou momentální časovou dispozici, a pokud zrovna máte „fofr“, můžete kliknutím na tlačítko „Ne“ odložit odeslání na později. Klepnutím na tlačítko „Ano“ dojde k odeslání zakázek na všechna vybraná vozidla do eHistorie.
1.
Chcete-li z jakéhokoli důvodu zákazníkovi
pozastavit odesílání zakázek do eHistorie, na kartě zákazníka klepněte na
tlačítko a v následující nabídce vyberte
volbu
.
2.
Na dotaz odpovězte „Ano“. Od této chvíle se informace o
uzavřených zakázkách znějících na tohoto zákazníka NEBUDOU odesílat na web do
eHistorie. Informace, které dosud byly odeslány, na webu zůstanou.
3.
Pokud se rozhodnete zákazníkovi odesílání
historie zakázek znovu obnovit, na kartě zákazníka klepněte na tlačítko a v následující nabídce vyberte volbu
O úspěchu či neúspěchu odeslání každé zakázky do eHistorie je pořízen záznam. Tyto záznamy jsou k nahlédnutí v následující volbě v modulu AutoServis:
Zapisujete-li na kartě vozidla datum platnosti STK a emisí, tato informace se s každou uzavřenou zakázkou aktualizuje na webu a zákazník je na končící platnost upozorněn. Toto upozornění se zobrazuje měsíc před až měsíc po datu konce platnosti STK nebo emisí.
·
Co když některou zakázku znovuotevřu a zase
uzavřu, třeba i několikrát po sobě? Nebudou její operace na webu zobrazeny
několikrát?
Nebudou. Systém funguje tak, že při odeslání konkrétní zakázky jsou z webu nejprve odstraněny všechny stávající operace příslušné k této zakázce a následně jsou nahrazeny operacemi právě odeslanými. Tím je zabezpečeno, že je u každé zakázky zobrazen aktuální stav při jejím posledním uzavření.
·
Mohu provést odeslání již dříve uzavřené
zakázky anebo jednorázové odeslání všech zakázek zákazníka vícekrát?
Můžete. Platí to stejné jako v předchozí otázce.
·
Co když se informace o uzavřené zakázce
nepodaří odeslat na web, třeba z důvodu výpadku internetového připojení
v okamžiku uzavírání zakázky?
V tom případě se program pokusí soubor s informacemi o této zakázce odeslat znovu při uzavření jakékoli další zakázky, i takové, která se na web neodesílá. Pokud se to znovu nepodaří, tak se o to program pokusí při uzavření další zakázky, … atd.
·
Co když zákazník, který má nastaveno
odesílání zakázek do eHistorie, přijede s novým vozidlem? Musím u tohoto
vozidla něco nastavit?
Nemusíte. Do eHistorie se odesílá zakázka na libovolné vozidlo, pokud je objednatelem opravy zákazník, který má nastaveno odesílání zakázek do eHistorie. Na webu je pak historie všech jeho vozidel.
·
Zákazník zapomněl přihlašovací údaje do
eHistorie (tj. na web www.eAutoservis.cz).
Mohu mu nějak pomoci?
Jděte na kartu tohoto zákazníka,
klepněte na tlačítko a sdělte mu jeho přihlašovací emailovou
adresu. V došlé poště související s touto adresou si pak zákazník
může vyhledat email s přihlašovacím heslem. Pokud zákazník tento email již
nedohledá, nechť jde na stránky www.eAutoservis.cz
a zde klepne na odkaz „poslat zapomenuté heslo“.
·
Zákazník má již nastaveno odesílání zakázek
do Historie a zakázky se na web odesílají. Změní si svůj email v administraci
svého účtu na internetu. Musí tuto skutečnost nahlásit i autoservisu, který mu
zakázky do historie odesílá?
Nemusí. Při prvním zaregistrování do Historie dostává zákazník vlastní ID a program historii odesílá na ID zákazníka.
·
Co když zákazník, který má nastaveno
odesílání zakázek do eHistorie zakoupí vozidlo, které u předchozího majitele
bylo servisováno v témže autoservisu. Získá historii zakázek i předchozího
majitele k zakoupenému vozu?
Nezíská. Odesílání zakázek do Historie není vázaná k vozidlu, ale k majiteli vozidla.
·
Odesílají se do Historie i zakázky, které
autoservis má uloženy v archivu?
Odesílají. Do Historie se odešlou všechny zakázky k vozidlu i z archivu.