eHistorie – odesílání historie oprav vozidel konkrétního zákazníka k nahlížení na webu

 

1       Potřebné verze modulů. 1

2       Zpřístupnění funkce eHistorie - odesílání oprav vozidel na web. 1

3       Nastavení odesílání zakázek do eHistorie konkrétnímu zákazníkovi 1

4       Jak to funguje při uzavření zakázky….. 4

5       Jak odeslat do eHistorie již uzavřenou zakázku. 4

6       Jak jednorázově odeslat do eHistorie všechny dosavadní zakázky na konkrétního zákazníka. 4

7       Jak zákazníkovi pozastavit nebo opět obnovit odesílání zakázek do historie vozidel 6

8       Záznamy o úspěšném či neúspěšném odeslání každé zakázky do historie. 6

9       Zobrazování končící platnosti technických prohlídek a emisí 7

10    Často kladené dotazy. 7

 

1                  Potřebné verze modulů

ServisW.exe                                     verze 106.1302.1120.02.2013 nebo vyšší

MoDaStr.exe                                    verze 2.0.16145.02.2013 nebo vyšší

TeasComm.exe                               verze 1.1302.919.02.2013 nebo vyšší

Comm_000.exe                               verze 40.0.52818.02.2013 nebo vyšší

 

2                  Zpřístupnění funkce eHistorie - odesílání oprav vozidel na web

Jedná se o příplatkovou funkci. Kontaktujte firmu TEAS, která Vám po vyřešení obchodní stránky funkci eHistorie vzdáleně zpřístupní.

3                  Nastavení odesílání zakázek do eHistorie konkrétnímu zákazníkovi

1.       Zeptejte se zákazníka, zda již nemá zřízeno odesílání do eHistorie v jiném servisu používajícím systém Caris. Pokud ano, je nanejvýš vhodné, aby ve Vašem autoservisu byla použita stejná přihlašovací emailová adresa jako v tom předchozím. Bude-li použita jiná, pak se bude muset zákazník na web přihlašovat zvlášť, aby viděl zakázky provedené v tomto servisu a zvlášť, aby viděl zakázky provedené v jiném servisu. Pokud si zákazník není jistý, dejte mu čas, aby to zjistil a přihlašovací adresu Vám sdělil dodatečně. Následující kroky pak můžete provést kdykoli potom, uzavřené zakázky lze na web odeslat i zpětně.

2.       Na kartě zákazníka klepněte na tlačítko  a v následující nabídce vyberte volbu  

3.       V následujícím dialogu uveďte emailovou adresu, pod kterou se zákazník chce přihlašovat na webové stránky www.eAutoservis.cz. Program nabídne všechny emailové adresy uvedené na kartě zákazníka, ale můžete také napsat adresu jinou.

4.       Klepněte na tlačítko . V tu chvíli program odešle zákazníkovi na zadanou emailovou adresu přihlašovací údaje pro nahlížení na historii oprav svých vozidel. Protože email s přihlašovacími údaji generuje a odesílá automat, je možné, že u zákazníka „spadne“ do nevyžádané pošty - upozorněte ho na to.

5.       Proběhlo-li vše správně, na kartě zákazníka se objeví tlačítko, které indikuje, že tento zákazník má nastaven přístup do eHistorie. Klepnutím na tlačítko se zobrazí zákazníkova přihlašovací emailová adresa.

 

6.       Na kartě zákazníka klepněte na tlačítko  a v následující nabídce vyberte volbu  .

Zde můžete změnit nastavení uvedených parametrů tak, jak potřebujete:

 

4                  Jak to funguje při uzavření zakázky…

Při uzavření zakázky na zákazníka, který má nastaveno odesílání zakázek do historie oprav vozidel, dojde k automatickému odeslání provedených operací na web www.eAutoservis.cz. Zákazník přitom musí figurovat na zakázce jako objednatel opravy. Na koncovém odběrateli nezáleží.

Poznámky:

-          Na web se neodesílají operace prodejních zakázek (tj. prodej dílu přes pult), cenových nabídek a lokačních zakázek.

-          Ceny jednotlivých operací se na webu zobrazují pouze u komerčních (placených) zakázek, tedy zakázek, které mají charakter „servisní“ a jsou uzavřeny jinou formou úhrady než „neplaceně“.

-          U garančních zakázek se na webu zobrazuje pouze vydaný materiál, provedené pracovní operace nikoli.

5                  Jak odeslat do eHistorie již uzavřenou zakázku

V seznamu zakázek v modulu AutoServis vyhledejte požadovanou zakázku a klepněte na ni pravým tlačítkem myši. Objeví se nabídka, v níž zvolte položku „Přenést operace na zakázce do sledování historie oprav“.

6                  Jak jednorázově odeslat do eHistorie všechny dosavadní zakázky na konkrétního zákazníka

1.       Na kartě zákazníka klepněte na tlačítko  a v následující nabídce vyberte volbu  . Tuto volbu lze provést jen tehdy, pokud jste na kartu zákazníka vstoupili z modulu AutoServis – pouze on totiž disponuje programovými nástroji pro práci se zakázkami.

2.       Program nabídne všechna vozidla, na která existuje v pracovní části nebo v archivu zakázek alespoň jedna zakázka, na které tento zákazník vystupuje jako objednatel opravy. Všechna vozidla jsou předem zaškrtnuta k odeslání, ale toto zaškrtnutí můžete kliknutím změnit a dané vozidlo tím z procesu odeslání vyloučit. Tak se můžete před odesláním ujistit, že odešlete informace jen o těch vozidlech, která skutečně patří dotyčnému zákazníkovi.

 

3.       Klepněte na tlačítko .

Je-li celkový počet zakázek u vybraných vozidel 50 nebo vyšší, zobrazí se následující upozornění:

 

Tím Vám program dává příležitost zvážit svou momentální časovou dispozici, a pokud zrovna máte „fofr“, můžete kliknutím na tlačítko „Ne“ odložit odeslání na později. Klepnutím na tlačítko „Ano“ dojde k odeslání zakázek na všechna vybraná vozidla do eHistorie.

7                  Jak zákazníkovi pozastavit nebo opět obnovit odesílání zakázek do historie vozidel

1.       Chcete-li z jakéhokoli důvodu zákazníkovi pozastavit odesílání zakázek do eHistorie, na kartě zákazníka klepněte na tlačítko  a v následující nabídce vyberte volbu  .

2.       Na dotaz  odpovězte „Ano“. Od této chvíle se informace o uzavřených zakázkách znějících na tohoto zákazníka NEBUDOU odesílat na web do eHistorie. Informace, které dosud byly odeslány, na webu zůstanou.

3.       Pokud se rozhodnete zákazníkovi odesílání historie zakázek znovu obnovit, na kartě zákazníka klepněte na tlačítko  a v následující nabídce vyberte volbu  

8                  Záznamy o úspěšném či neúspěšném odeslání každé zakázky do historie

O úspěchu či neúspěchu odeslání každé zakázky do eHistorie je pořízen záznam. Tyto záznamy jsou k nahlédnutí v následující volbě v modulu AutoServis:

 

9                  Zobrazování končící platnosti technických prohlídek a emisí

Zapisujete-li na kartě vozidla datum platnosti STK a emisí, tato informace se s každou uzavřenou zakázkou aktualizuje na webu a zákazník je na končící platnost upozorněn. Toto upozornění se zobrazuje měsíc před až měsíc po datu konce platnosti STK nebo emisí.

10             Často kladené dotazy

·         Co když některou zakázku znovuotevřu a zase uzavřu, třeba i několikrát po sobě? Nebudou její operace na webu zobrazeny několikrát?

Nebudou. Systém funguje tak, že při odeslání konkrétní zakázky jsou z webu nejprve odstraněny všechny stávající operace příslušné k této zakázce a následně jsou nahrazeny operacemi právě odeslanými. Tím je zabezpečeno, že je u každé zakázky zobrazen aktuální stav při jejím posledním uzavření.

·         Mohu provést odeslání již dříve uzavřené zakázky anebo jednorázové odeslání všech zakázek zákazníka vícekrát?

Můžete. Platí to stejné jako v předchozí otázce.

·         Co když se informace o uzavřené zakázce nepodaří odeslat na web, třeba z důvodu výpadku internetového připojení v okamžiku uzavírání zakázky?

V tom případě se program pokusí soubor s informacemi o této zakázce odeslat znovu při uzavření jakékoli další zakázky, i takové, která se na web neodesílá. Pokud se to znovu nepodaří, tak se o to program pokusí při uzavření další zakázky, … atd.

·         Co když zákazník, který má nastaveno odesílání zakázek do eHistorie, přijede s novým vozidlem? Musím u tohoto vozidla něco nastavit?

Nemusíte. Do eHistorie se odesílá zakázka na libovolné vozidlo, pokud je objednatelem opravy zákazník, který má nastaveno odesílání zakázek do eHistorie. Na webu je pak historie všech jeho vozidel.

·         Zákazník zapomněl přihlašovací údaje do eHistorie (tj. na web www.eAutoservis.cz). Mohu mu nějak pomoci?

Jděte na kartu tohoto zákazníka, klepněte na tlačítko  a sdělte mu jeho přihlašovací emailovou adresu. V došlé poště související s touto adresou si pak zákazník může vyhledat email s přihlašovacím heslem. Pokud zákazník tento email již nedohledá, nechť jde na stránky www.eAutoservis.cz a zde klepne na odkaz „poslat zapomenuté heslo“.

·         Zákazník má již nastaveno odesílání zakázek do Historie a zakázky se na web odesílají. Změní si svůj email v administraci svého účtu na internetu. Musí tuto skutečnost nahlásit i autoservisu, který mu zakázky do historie odesílá?

Nemusí. Při prvním zaregistrování do Historie dostává zákazník vlastní ID a program historii odesílá na ID zákazníka.

·         Co když zákazník, který má nastaveno odesílání zakázek do eHistorie zakoupí vozidlo, které u předchozího majitele bylo servisováno v témže autoservisu. Získá historii zakázek i předchozího majitele k zakoupenému vozu?

Nezíská. Odesílání zakázek do Historie není vázaná k vozidlu, ale k majiteli vozidla. 

·         Odesílají se do Historie i zakázky, které autoservis má uloženy v archivu?

Odesílají. Do Historie se odešlou všechny zakázky k vozidlu i z archivu.